La fi d'esquerra, l'inici de la independència (2)

dimecres, d’abril 29, 2009, Posted by Albert, 14 Comments

Resseguint el tema ja publicat al meu post sobre la fi d'esquerra, i donat que els aconteixements de la guerra civil oberta a Esquerra s'estan succeint amb celeritat, cosa que era normal, un s'ha de plantejar certes coses i em pregunto com esquerra ha arribat a aquesta crisi...i sobre el meu partit , jo penso...

1.- Esquerra, com a militant que sóc, no em dona les garanties que jo cerco políticament, i que no és més que l'independència.
2.- Decepció de pertànyer a un partit , el qual fa d'eslògans com el recent de "cap a l'independència", i que són simple i purament , populismes.

3.- Amargura de veure com la cúpula directiva no ha fet cas a la base, i l'ha manipulat a la seva conveniència, per tal de fer veure que som un partit democràtic.
4.- Profunda decepció d'uns polítics, que s'han dedicat a fer del seu seient/escó/regiduria...un modus videndi, i com a tal, només s'han dedicat a defensar un sou professional.
5.- El poder, l'hem tastat, l'hem assaborit, i ara no el volem deixar, això ha donat com a fruït, patètiques baralles internes per fer-se amb el control del partit o baralles per si deixo o no deixo el tripartit 2 , deixant per terra l'imatge de partit unit.

6.-Ens hem carregat, entre la gent de fora i també la de dintre, Carod Rovira, autèntic arquitecte de la nova esquerra i que representava un futur del Catalanisme i d'esquerra ( als resultats electorals em remeto ), aquest punt, però , requerirà un post dedicat...
A conseqüència d'això , entre d'altres coses hem arribat al cap del carrer, i tal i com era d'esperar això s'ha trencat, ara sembla que hi ha una nova estel al firmament, anomenada reagrupament.cat.
Tampoc crec que ens hem de deixar entabanar amb el primer flautista que toca la melodia que volem sentir, és un temps per trencar, correcte, però també per pensar què fem, potser és hora d'altre alternatives que ja fa temps que estan treballant per projectes independentistes com les CUP.
Companys, és temps de meditar, es temps d' ara més que mai d'apostar per l'independència, és l'hora de Catalunya.



Salut i república.

14 Comments

Ferran Porta @ dimecres, 29 d’abril, 2009

Si les CUP s'ho treballen bé, no poden més que pujar moltíssim en les pròximes convocatòries electorals. Reconec que no en sé pràcticament res: ni d'on surten, ni quin és el seu ideari polític (més enllà de la independència de Catalunya, amb que òbviament combrego)... Me'ls "estudiaré", i tan de bò em senti representat per ells, després de l'enorme decepció d'Esquerra, exRepublicana i catalana.

D'altra banda, només un petit comentari sobre el teu 6è punt: un 80% de la feina d'en Carod la hi va fer l'Aznar i el PP. No és que vulgui treure-li mèrit, a Carod, però em sembla prou evident que els conservadors espanyols van empènyer milers de catalans a votar ERC.

Salut, amic. I visca Catalunya!

0 @ dimecres, 29 d’abril, 2009

Hola Albert,

El que aquí tu escrius es compartit per gran nombre de simpatitzants d'Esquerra. En la meva opinió, crec que aquí hi ha una "enrabiada" per part de Carretero que misteriosament odia a Zapatero des de que el fessin fora del govern (diuen que Albert Pereira surt perquè no ha aconseguit entrar al govern d'entesa).

No obstant, es normal que hagi aquestes guerres, divisions, confusió... perquè normalment els partits d'esquerra hi ha més lluita d'idees. Així, coincideixo en criticar a Gent d'Esquerra que, sembla, ells vulguin posar un govern a ERC semblant al dels altres partits, deixant les assemblees com a mers titelles. A sobre, tots els òrgans dels partits amb recol·locats fins al ****: de cada dia dona la sensació que ERC s'està tornant en un partit convencional tipus PSC, amb la diferència que allà hom "pilla" i aquí els 4 farts tot ho acaparen... i desprès es recorden de tu quan ve la contesa electoral.

No se, diguem capquadrat, m'equivoco, ho veig de manera esbiaixada, però tinc el pressentiment que acabarà a CiU.

Salut!

PD: A veure si amb la "influenza" s'aprofita per fer una "reforma legislativa" en matèria sanitària al país asteca, perquè la veritat si haguéssiu vist el que jo vaig veure en alguns estats...

L'Ignorant Mig-Ocre @ dijous, 30 d’abril, 2009

Hola.
Tens raó quan dius que hem de pensar molt bé que hem de fer, i el que podem fer. I també cal veure que és el que ens deixaran fer.

En un principi, jo també vaig pensar que en Carretero va patir un excés de testosterona. Però després de pensar-hi una mica, crec que jo hagués fet el mateix. Ja veurem com acaba tot.

Salutacions i independència.

Carquinyol @ dijous, 30 d’abril, 2009

T'entenc perfectament, de fet per aquests motius vaig tornar el carnet jo. A això que dius de El poder, l'hem tastat, l'hem assaborit, i ara no el volem deixar afegiria "i no ha servit per a res en el camí de la independència i de la construcció nacional"

Penso que és bo que apareguin més opcions independentistes, sempre i quan aquestes opcions es puguin posar d'acord, ni que sigui puntualment, per aconseguir la independència. Perquè ara mateix l'únic alternativa clara (en segons quines eleccions) són les CUP, i hi ha gent que no s'hi troba còmode en el seu ideari d'esquerres. I per aconseguir la independència tots hem de sumar, esquerres, dretes i coses intermitges. Una vegada la tinguem, ja ens encarregarem d'altres temes.

Anònim @ dijous, 30 d’abril, 2009

Ep! Doncs salut de nou, havia desaparegut per evitar els comentaris Sinblanca, etc. Ja n'estava força fart, ara a més tinc un filtre per si vinguessin i així no els publico.

zel @ dijous, 30 d’abril, 2009

I encara hi afegiria que a Esquerra li segueixo trobant a faltar el que connota el nom de marca, política d'esquerra de la bona i certa... no pot ser que esquerra i CIu siguin sempre tan a prop en tot menys en les aparences...

Manel Escribà @ dijous, 30 d’abril, 2009

Benvolgut amic Albert,
com ja saps a mi em sap greu qualsevol trencament entre els independentistes. Sempre he pensat que esquerres, dretes i centres (tots, en definitiva) hem d'anar pel mateix fi. Ara mateix però, trobem Esquerra -que no ERC (tot s'ha de dir)-, CUP, Partit Republicà Català i ara sembla ser que també tindrem Reagrupament (més alguna altra opció que em deixo). Precisament això és el que més mal ens fa. La divisió entre els independentistes és el que ens perd.

Per cert, si Carretero vol unir tot l'independentisme, ja pot anar a trucar a la porta de les CUP, PRC, etc., seria el més lògic si no vol acabar sent un altre PI.

www.manelescriba.cat

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

FERRAN:Les CUP pujaràn i molt tant i com tu dius, sempre que estiguem tots organitzats i es presentin 4 partits independetistes

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

RAIMON: home no sé si acabarà això com ciu, el que està clar que hem de marcar una mica d'aprop aquest carretero,encara no les tinc totes amb aquest sr. i veig molt seguidisme a ulls clucs a aquest home que no m'agrada, però haurem d'esperar aconteixements....

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

JOSEP: Pensem igual doncs sobre quest home, però com tots comentem , estem a l'espera, però ara és el moment de fer passes...jo demoment encara conservo el carnet d'esquerra, però no sé per quant temps....

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

CARQUINYOLI : Si que´és bo que apareguin alternatives, però ens pot costar molt car politicament a la branca independentista...d'això hem de sortir units i no pas dividits....

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

Miquel: dincs molt de gust de retrobar-te, però d'on ha sortit aquest tio ?¿? encara que jo també li fotia canya......

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

ZEL:suposo que la politica d'esquerres les han deixada totalment, potser a IC, però aquestos tampoc es que haguin fet gaire cosa, per tant ja veus ni els catalanistes fem politiques de país ni els verds ni més d'esquerres fan de les seves, com dic, a opcupar un càrrec, d'això saben i molt, i ja dona igual que siguis de CIU, del PSC d'esquerra o IC, aqui tothom vol mullar, sembla un topicàas però tristament és així, no ?¿?'¡

Albert @ divendres, 01 de maig, 2009

MANEL: doncs ja pot començar el Dr.Carretero i trucar portes i veure què fem, el que passa , que suposo que ell espera que li vaguin al darrera, ja que suposo que ara és deu sentir el pare espiritual de tots els independentistes....amen...

Generated Image