Estan bojos aquestos Sicilians (Vivències d'un viatge a Sicilia )

diumenge, d’agost 24, 2008, Posted by Albert, 8 Comments

Primer de tot , ja hem tornat de la nostra estada a la meravellosa illa Italiana de Sicília, però per començar us voldria detallar en aquest primer post, un aspecte que ens va impressionar molt dels Sicilians , malgrat ja estàvem avisats, hi ha coses que fins no les vius no les assimiles ni les valores.En les qualitats humanes hi ha virtuts i defectes, i aquestos dies hem pogut constatar un gran defecte dels Sicilians , NO SABEN CONDUIR.
A les carreteres Sicilianes , hi ha una sèrie de normes no escrites , que son vitals per a tot innocent turista que ha de conduir i hauria de tindre molt en compte, a comentar:
1.- La línia continua, es un ornament, així com totes les línies de separació de carrils o marques de vorals.
2.- Quants carrils hi ha en una carretara ?, a Sicília el mínim és 2, el màxim dependrà del cotxes que tinguis al davant.
3.- A les rotondes ( es poques que hi ha), qui entra té preferència als que estan dintre.
4.- Quantes persones caben en una moto de 50cc.?¿? El rècord que hem vist ha sigut una família a dir, pare, mare, fill1 , fill2, també hem observat la modalitat família diversa..pare , mare i gos,
5.- Es obligatori en una calçada de dos carrils un per cada sentit, sense voral , atura-te , per recollir peregrins o parlar amb un conegut que et ve de cara, amb la corresponent manca de senyalització de la infracció per el pobre desgraciat que et ve darrera.
6.- A les grans ciutats, els carrils son de "quita i pon", per tant , tu mateix, ves per on vulguis.
7.- Prohibits els elements de seguretat passiva, cinturons de seguretat, cascos a les motos, ni senyalitzacions com els triangles ni xalecos.
Finalment us voldria comentar al fotografia, que és uns dels millors casos de conducció Siciliana, aquest cotxet de transport , està circulant a més de 100km/h, (tot una aventura per l'estat de les carreteres, per cert), està fent un doble avançament, amb doble linea continua, amb curva sense visibilitat....Creieu que tenen el carnet per punts a Itàlia.....doncs Si.


8 Comments

Mikel @ dimecres, 27 d’agost, 2008

jo fa un temps vaig estar per Florencia amb un cotxe de lloguer i anava totalment acollonit per lo que m' havia explicat la gent i la veritat es que per alla tampoc condueixen tant malament , ara aixo que expliques de Sicilia fa esgarrifar ;-)

Albert @ dimecres, 27 d’agost, 2008

Mikel, la veritat podria fer un llibre al respecte, també he estat al nord d'itàlia, t'asseguro que no te res a veure les formes de conduïr.....

Martha! @ dimecres, 27 d’agost, 2008

deu ni do aquests sicilians! jeje
i això que expliques a la foto.. és curiós!
gràcies per passarte per el meu raconet, jo també t'aniré visitant.
un petó.

0 @ dijous, 28 d’agost, 2008

Jajajajaaja... que divertit com son els sicilians. El més important es que te l'hagis passada bé, però et diré que en aquest món hi ha "d'altres silícies"... per exemple, Mèxic.

1- A Hidalgo i estats veïns, igual.
2- Igual, i Puebla-Perote, que es 2 carrils amb un marge molt ample, se fan 4 carrils.
3- Exactament igual.
4- No n'hi han però alguna zona "perifèrica" del DF, 3 i borratxos.
5- El transport públic en general s'incorpora i es para així inclús per autopistes.
6- A Pachuca hi ha avingudes que són de 4 però per estar mal pintats de vegades són 5 o son 3.
7- Jo fins i tot se'm reien perquè em passava el cinturó de seguretat.

El meu rècord es veure una autobús de 50 places a... 130/140 kmh!!!! Autopista DF-Pachuca.

Albert @ dijous, 28 d’agost, 2008

Hola Raimon, segons m'expliques potser és pitjor a Mèxic, no?¿?¿
Això de les formes de conducció és tot un món on cada país té les seves costums, faltaria més...

Unknown @ divendres, 29 d’agost, 2008

El que t'ha passat em recorda el meu viatge a Argèlia del 86, vaig preguntar perquè a l'autovia que va d'Argel a Oran per una banda i d'Argel a Tizi Ouzu per l'altra només hi havia la doble ratlla central i no la senyalització de carrils. La resposta contundent i evident un cop la vaig recórrer: si ningú els respecta per a que serveixen? i els hem borrat! Esfaraït estava, més o menys com tu expliques, potser la proximitat mediterrània ho fa tot tant semblant?.

Benvingut, per altra banda.

Albert @ divendres, 29 d’agost, 2008

Estic veient que potser no m'alarmi tant , per el que m'heu explicat això és molt comú en d'altres països, hauré de marxar fóra d'europa per veure més sovint coses d'aquestes.

Martín L. @ dimarts, 09 de setembre, 2008

I jo em queixava de El Cairo on sol hi ha un semàfor en tota la ciutat..., però, si es poden contar amb els dits d'una mà els països on respecten les normes de tràfic, i encara sobren dits!... com hi ha encara superpoblació!!!.
Creia que al país del Berlusconi els immigrants els feien nosa perquè ells, els italians, eren un perfecte exemple de bons modals en tot els aspectes, i això confirma la meva teoria que els fan nosa perquè els imiten tant bé que costa distingir qui es italià i qui és forani, perquè suposo que et vas adonar de l'aspecte agitanat (amb tot els respectes) que tenen els originaris d'aquesta illa?.
Està clar que s'ha de veure món sempre que ens ho puguem permetre.

Generated Image