El noi del pijama de ratlles

dilluns, de març 23, 2009, Posted by Albert, 6 Comments


Alguna vegada havia comentat algun llibre, o havia fet alguna referència , però crec que ja seria hora d'obrir nova secció a aquest blog dedicada a llibres en concret, i ho voldria fer, fent petits comentaris sobre llibres llegits per mi recentment o no tant recents.
Voldria començar aquesta secció amb el llibre, de John Boyne, El noi del Pijama a ratlles, traduït a més de trenta idiomes, ha sigut uns del llibres més venuts recentment, encara que hi ha cops que aquestos gran autors o autors mediàtics acaben decepcionant, en aquest cas, tot el contrari, i crec que és una lectura molt recomanada.
Llibre de llenguatge fàcil i lectura còmoda , narra l'història de Bruno, un nen, fill d'un alt estament militar nazi, el qual explica ,sota la seva infantil visió , uns dels fets més esgarridors de la segona mundial com eren els cams de concentració i la relació amb un nen de la seva edat, pres al camp de concentració.
Els fets i les explicacions dels nens sobre l'estada al camps de concrentreació, em va fer recordar una gran pel-licula, La vita é Bella de Roberto Benigni, encara que amb línies diferents, expliquen una visió dolça de fets molt cruus, i durs.
Com a bon best-seler, també s'ha tret la versió al cinema, que encara no he tingut l'oportunitat de veure, i comprovar la fidelitat amb el llibre, en tot cas, si algú l'ha vist, ja m'explicarà que tal.

6 Comments

Ferran Porta @ dilluns, 23 de març, 2009

Jo no he vist la pel·lícula, però sí vaig llegir el llibre. Em va agradar moltíssim però el vaig trobar molt, molt dur. De fet, el penúltim capítol, on... en fi, el penúltim capítol me'l vaig haver de llegir en diagonal; era massa fort per mi.

Tot i això, molt, molt recomanable.

Albert @ dimarts, 24 de març, 2009

hola Ferran , A mi em va impressionar el final, la veritat hi ha cops que et canses de pelis i llibres on tot és previsible i lògic, va ser un plaer llegir-lo i apasionant amb aquell final tant trist....

Carquinyol @ dimarts, 24 de març, 2009

Jo la veritat no l'he llegit ni he vist la pel·lícula, ni penso fer-ho. Hi ha temes que prefereixo no tocar, qüestions de salut...

Albert @ dimarts, 24 de març, 2009

ostras carquinyol, que radical, però és na part important de l'història de la humanita, i una ralitat q no podem oblidar mai......

Carquinyol @ dimecres, 25 de març, 2009

company, és que la tinc molt pressent massa sovint...

Anònim @ dijous, 26 de març, 2009

JO HE VIST LA PELI, I TAMBE HE LLEGIT EL LLIBRE. AMB VA IMPACTAR EL FET QUE FOS ESCRIT PER INFANTS,ES MASSA DUR, PERO ESCLAR DESPRES DELS FETS PALESTINS...POTSER HO ANALITZO D' UN ALTRE MANERA.
JUGANT AMB BCN.

Generated Image