Revival anys 80: Celtics -Lakers

dilluns, de juny 02, 2008, Posted by Albert, 7 Comments


D'aquí a no res comença , un dels espectacles més importants esportius, les finals de la NBA, i a més podrem tindre un clàssic dins dels clàssics , Celtics Boston- Los Angeles Lakers.

No és per portar la contrària, ara que està Pau Gasol juga als Lakers però jo sóc dels Boston, de tota la vida, el motiu? Larry Bird.
Vaig créixer veient les peripècies dels dos grans jugadors , Màgic Jonhson i Larry Bird .Van fer dels anys 80, les millors finals, tres en concret van disputar-se aquestos equips ,2 pels Lakers i una pels Boston.

Jo devia tindre 12 anys, i una vegada vaig preguntar a un amic perqué "tots" els jugadors de la NBA eren negres, i el meu amic em va : Si, tots són negres, però el millor de tots és blanc, juga al Celtics i es diu Larry Bird, això juntament amb la glòria que tenen i tenien els Celtics Boston em va fer decidir per aquell gran equip.
Els Celtics, 16 anells de campió, han fet dels seus jugadors autèntiques llegendes del Basket.Als anys 80-90, l'època de Bird van guanyar 3 anells i van perdre 2 finals, van protagonitzar els duels més apassionants Lakers-Boston, Bird-Magic, tot un espectacle per l'esport i ara per el record.
Avui tenim un al·licient, un català, un gran jugador, Pau Gasol, disputarà una final, la seva primera final, amb un gran equip com són els Lakers, és la seva gran oportunitat per entrar a la glòria d'aquest esport, però davant tindrà a uns Celtics, que fa 21 anys que no disputen una final, i amb ells , l'història i les samarretes penjades dels mites dels Celtics, faran que Pau i els seus , ho tinguin una mica més difícil per guanyar el seu 15é anell de campió.

7 Comments

Miguel Angel "almunia" @ dimarts, 03 de juny, 2008

Veig que compartim equip a l'NBA. Jo també tinc simpatia per els Celtics de Boston. Jo tinc 20 anys, per tant serà la primera vegada que vegi als Celtics en una final.No se perquè tinc la simpatia per aquest equip, però es el que més m'agrada. A part de ser el millor equip de la historia de la NBA. Espero que guanyin.

Parles de la rivalitat dels anys
80, però no es el mateix. Abanas hi havia una rivalitat molt més gran, han canviat moltes coses en 20 anys.
Es podria dir que es una final entre negres i blancs. Els Lakers, tradicionalment, han tingut jugadors negres i els Celtics han utilitzat més jugadors blancs.

Mikel @ dimecres, 04 de juny, 2008

jo tambe recordo els mitics lakers-celtic , pero jo nomes em vaig aixecar de matinada per gaudir de les 4 lligues seguides del Bulls que curiosament coincidien amb les del Dream Team!!!

ferran @ dimecres, 04 de juny, 2008

A mi el Kareem Abdul Jabar (o com s'escriga) em semblava molt vell. Com del temps de les piràmides. Quants anys devia tenir...? Em sembla que pocs més que jo ara.

Albert @ dimecres, 04 de juny, 2008

miquel angel: m'alegro la teva afició pels celtics, llàtima que no vas poder gaurdir l'epoca Bird.

Mikel: Jordan va ser molt important per fer gaudir d'aquest esport, i fer que molt s'engaxeixin a la nba.

Ferran: Mitics els "ganxos" del Kaarim, que tenia 43 anys quan es va retirar, crec.

Manel Escribà @ dijous, 05 de juny, 2008

Sento diferir de vosaltres però a mi sempre em va cridar més l'atenció el 'show time' de Magic Jonhson, els ganxos de Kareem Abdul-Jabbar... era una manera diferent de jugar (i els únics que no portaven uniformes blancs al jugar de locals), potser per això em van enganxar més que qualsevol altre.
Les mítiques finals Celtics-Lakers de principis dels 80 van marcar una època.

Enric @ dijous, 05 de juny, 2008

Doncs jo també vaig començar a aficionar-me en l'època que Jordan va tornar a jugar als Bulls abans de retirar-se, i em vaig fer seguidor dels Bulls...

Ara, jo en decanto pels Lakers, perquè hi ha Gasol i el millor jugador actual, Kobe Bryant, també un jamaicà, l'Odome; tot i que ja m'agradarà veure si guanyen, els Celtics tenen un equip molt potent...els de Califòrnia ja s'han carregat els Spurs per això...

Julen_Arké @ dissabte, 07 de juny, 2008

Jo m'he enganxat al básquet des de que el ara anomenat Plus Pujol Lleida, llavors Caprabo Lleida, va pujar a la ACB, però com tots a la meva generació sabiam dels Bulls per en Jordan, i més tard dels LA per en Shack i en Cobi. Aquesta final, que ha tornat a llançar el NBA al nivell de fama que va perdre la decada passada i que aquí vivim per en Pau, fa que la gent com jo, que no som habituals del Básquet, tornem a mirant-s'ho i al·lucinem una mica més amb aquest esport.
Jo vull veure a en Pau amb l'anell si he de ser sincer, per allò de veure un català a "lo" més alt! ^^

Generated Image